Návody

CAL Sněhová vločka, díl 1.

Vítejte u prvního dílu našeho malého předvánočního projektu.

Vánoční vločka je projekt háčkovaný technikou Interlocking crochet (proplétané háčkování). Více o tomto projektu můžete najít v úvodním článku

Tento projekt je tvořen základní řadou s dvojitou mřížkou. Je to trochu odlišné od základního postupu, který popisuje video v úvodním článku. Proto doporučuji shlédnout také toto video:

 

V dnešním díle uháčkujete první polovinu vločky.

Nebudu se dlouze rozpisovat, protože určitě čekáte na návod. Tak tady ho máte.

Potřebný materiál:

  • Potřebujete 2 různé barvy (základní – v návodu barva A a   kontrastní – v návodu barva B), bude stačit 1 klubko od každé v závivlosti na účelu, pro který budete háčkovaný modul využívat, zvolte přízi.
    • Pokud se rozhodnete háčkovat prostírání, dečku nebo běhout nebo dekorativní polštářek, zvolte raději bavlněnou přízi.
    • Pokud budete chtít svůj čterec použít jako součást deky, nebo polštářek, zvolte raději akrylovou přízi.
  • Odpovídající velikost háčku.

Význam použitých zkratek:

ŘO: řetízkové oko, háčkuje se vždy na začátku každé řady 4ŘO, které nahrazují první sloupek a první řetízkové oko, dále pak 1ŘO vždy mezi jednotlivými dlouhými sloupky.

ŘxA, ŘxB: každá řada (x zde zastupuje číslo řady) se skládá vždy ze dvou částí A: háčkujete základní barvou do základní barvy, B: háčkujete kontrastní barvou do kontrastní barvy, teprve po dokončení obou částí otočte práci a pokračujte další řadou

Bx: háčkujte DS zezadu do tolika sloupků po sobě, kolik je uvedeno v návodu (např. B1: DS zezadu do jednoho sloupku), mezi jednotlivými DS uháčkujte vždy ŘO1 (1 řetízkové oko).

Fx: háčkujte DS zepředu do tolika sloupků po sobě, kolik je uvedeno za písmenem (např. F2: DS zepředu do 2 násl. sloupků), mezi jednotlivými DS uháčkujte vždy ŘO1 (1 řetízkové oko).


Základní řada:

Barvou A: ŘO64, DS do 6. ŘO od háčku, DS, *ŘO1, vyn. 1, DS* opak. do konce; položte mřížku před sebe smyčkou s přízí vlevo.
Barvou B: ŘO62, DS do 6. ŘO od háčku, DS, *ŘO1, vyn. 1, DS* opak do konce

Máte před sebou 2 mřížky: barva A má 30 okének, barva B má 29 okének na šířku.

Otočte obě mřížky tak, že máte pracovní nitě a smyčky vpravo.

Položte mřížku barvy A na mřížku barvy B. Pohlídejte si, že první sloupek barvy B je zarovnaný v prvním okénku barvy A, poslední sloupek barvy B je prostřed posledního okénka barvy A. Pokud potřebujte spojte si mřížku k sobě na několika místech značítky, pomůže Vám to na začátku se správným umístěním jednotlivých sloupků. Hlídejte si vždy, aby každý sloupek, který háčkujete umístíte do příslušného místa. Pamatujte na to, že vždy musíte háčkovat do sloupků, nikdy do/pod řetízkové oko.

Postup:

Každou řadu začněte vždy ŘO4 a postupujte dle uvedeného

barva B: vzadu
Ř1A: F14, B1, F14, DS do posl. okénka
Ř1B: B1, F1, B24, F1, B2

barva B: vpředu

Ř2A: B1, F1, B6, F1, B4, F3, B4, F1, B6, F1, B1, DS do posl. okénka

Ř2B: F2, B1, F4, B2, F4, B2, F4, B2, F4, B1, F3

barva B: vzadu

Ř3A: F2, B2, F1, B1, F2, B1, F3, B1, F1, B1, F1, B1, F3, B1, F2, B1, F1, B2, F2, DS do posl. okénka

Ř3B: B2, F1, B9, F4, B9, F1, B3

barva B: vpředu

Ř4A: B4, F2, B8, F1, B8, F2, B4, DS do posl. okénka

Ř4B: F3, B1, F20, B1, F4

barva B: vzadu

Ř5A: F5, B2, F4, B1, F2, B1, F2, B1, F4, B2, F5, DS do posl. okénka

Ř5B: B2, F3, B6, F6, B6, F3, B3

barva B: vpředu

Ř6A: B6, F1, B7, F1, B7, F1, B6, DS do posl. okénka

Ř6B: F4, B2, F16, B2, F5

barva B: vzadu

Ř7A: F7, B2, F4, B3, F4, B2, F7, DS do posl. okénka

Ř7B: B6, F1, B6, F2, B6, F1, B7

barva B: vpředu

Ř8A: B8, F1, B5, F1, B5, F1, B8, DS do posl. okénka

Ř8B: F6, B2, F12, B2, F7

barva B: vzadu

Ř9A: F4, B1, F4, B2, F3, B1, F3, B2, F4, B1, F4, DS do posl. okénka

Ř9B: B3, F2, B3, F1, B1, F1, B6, F1, B1, F1, B3, F2, B4

barva B: vpředu

Ř10A: B4, F1, B6, F1, B2, F1, B2, F1, B6, F1, B4, DS do posl. okénka

Ř10B: F8, B1, F2, B1, F1, B2, F1, B1, F2, B1, F9

barva B: vzadu

Ř11A: F9, B1, F2, B1, F1, B1, F1, B1, F2, B1, F9, DS do posl. okénka

Ř11B: B4, F1, B4, F1, B2, F1, B2, F1, B2, F1, B4, F1, B5

barva B: vpředu

Ř12A: B5, F1, B4, F1, B2, F3, B2, F1, B4, F1, B5, DS do posl. okénka

Ř12B: F2, B1, F7, B1, F2, B2, F2, B1, F7, B1, F3

barva B: vzadu

Ř13A: F3, B1, F1, B1, F5, B1, F5, B1, F5, B1, F1, B1, F3, DS do posl. okénka

Ř13B: B1, F1, B4, F1, B4, F1, B4, F1, B4, F1, B4, F1, B2

barva B: vpředu

Ř14A: B2, F2, B1, F1, B1, F1, B2, F1, B1, F1, B1, F1, B1, F1, B1, F1, B2, F1, B1, F1, B1, F2, B2, DS do posl. okénka

Ř14B: B12, F1, B2, F1, B12, F1

Tak a máte za sebou první půlku vločky.

Příští týden si uháčkujeme tu druhou. Už se moc těším na vaše dílka, vaše barevné kombinace. Nezapomeňte se pochlubit na FB skupině CAL česky a slovensky. Pokud budete sdílet své fotky na sociálních sítích mimo skupinu, nezapomeňte připojit tag #daduellecrochet #CALsnowflake. Také můžete vytvořit projekt na Ravelry a propojit ho s návodem.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *