Návody

Interlocking crochet, jak na něj

Minulý týden jsem Vám představila moji WW cestu. Pokud jste článek někdo nečetl, můžete se na něj podívat tady

Workshop Hildy Ilony Steyn, na kterém nás učí, jak designovat projekty technikou Interlocking crochet (proplétané háčkování) je naprosto úžasný. Rozhodně nás nešetří. Každý jednotlivý úkol byl výzvou a jeho splnění se rovnalo zdolání pořádně vysoké hory. Ale nevzdala jsem to a jsem na sebe pyšná, protože teď skutečně vím, jak na to.

Ráda bych Vám představila jeden z mých prvních autorkých projektů touto neuvěřitelně jednoduchou a přitom úžasně efektní technikou. Ale než se k tomu dostaneme, musím Vám vysvětlit, jak touto technickou háčkovat a jak jsou sepsány mé návody. Protože můj zápis návodu se trochu liší od zápisu Hildy. 

Interlocking crochet je technika, kdy proplétáním jedné barvy do druhé podle předepsaného schématu tvoříte vzor. Kouzlo celé techniky je v tom, že háčkujete každou řadu jakoby 2x (v návodu je označeno např. Ř1A a Ř1B) a to tak, že jako A je značeno háčkování základní barvy do základní barvy, B je značeno háčkování kontrastní barvy do kontrastní barvy. Poté otočíte (přízi barvy B dáte dopředu nebo dozadu podle toho, jaké jsou instrukce v návodu) a pokračujete další řadou.

Základ celého projektu je vždy základní řada. Uháčkujeme základní barvou tolik ŘO, kolik uvádí návod a dále mřížku, která je tvořena z dlouhých sloupků proložených řetízkovým okem (1DS, vyn.1, ŘO1, 1DS) – viz schéma:

Poté háčkujeme kontrastní barvou podle toho, jak popisuje návod. Některé projekty jsou tvořeny položením řetízku na mřížku základní barvy a poté tvoření mřížky s proplétáním kontrastní barvy před nebo za mřížku základní barvy, jiné nejpve propletou řetízek do mřížky a poté začínáte tvořit mřížku s proplétáním. Vždy postupujte podle popisu v návodu.

Jaký je princip této techniky?
Každá řada začíná 4ŘO a poté dlouhým sloupkem do sloupku stejné barvy, kterou háčkujeme (háčkujeme vždy do sloupku,  nikdy do ŘO nebo pod něj). Hlídejte si v návodu, zda máte háčkovat do sloupku před mřížku druhé barvy (DS zepředu) nebo za mřížku druhé barvy (DS zezadu) – na obrázku vidíte jak to vypadá. Dále uháčkujete ŘO a znovu DS do dalšího DS předchozí řady dle popisu v návodu. Tímto způsobem pokračujete dále.  

Když se dostanete na konec řady, pokračujete opět zprava doleva druhou barvou. Jakmile máte u obou barev smyčku a pracovní nit vlevo, celou práci otočíte, nit barvy B necháte vpředu nebo vzadu podle toho, jak je uvedeno v návodu a pokračuje další řadou.

Jakým způsobem bude vypadat zápis mých návodů?

Vzhledem k tomu, že zápis rozsáhlejších čtverců může být zdlouhavý a občas náročný na orientaci v návodu, rozhodla jsem se své zápisy zjednodušit. Takže můj zápis vypadá následovně:


Základní řada:

Barvou A: ŘO32, DS do 6. ŘO od háčku, DS, *ŘO1, vyn. 1, DS* opak. do konce; položte mřížku před sebe smyčkou s přízí vlevo.
Barvou B: ŘO30; položte řetízek přes mřížku se smyčkou vpravo, začnete první sloupek do 6. ŘO od háčku a do druhého okénka barvy A, mezi jednotlivými sloupky uháčkujte ŘO1 a háčkujte vždy do každého druhého ŘO: B13
Postup:

Každou řadu začněte vždy ŘO4 a postupujte dle uvedeného
B: vpředu
Ř1A: B1, F5, B1, F5, B2
Ř1B: B1, F10, B1, F1

B: vzadu

Váš vzorek má 14 okének barvy A na šířku.

 

 


Význam použitých zkratek:

Bx: háčkujte DS zezadu do tolika sloupků po sobě, kolik je uvedeno v návodu (např. B1: DS zezadu do jednoho sloupku), mezi jednotlivými DS uháčkujte vždy ŘO1 (1 řetízkové oko).

Fx: háčkujte DS zepředu do tolika sloupků po sobě, kolik je uvedeno za písmenem (např. F2: DS zepředu do 2 násl. sloupků), mezi jednotlivými DS uháčkujte vždy ŘO1 (1 řetízkové oko).


Základy techniky proplétaného háčkování máme za sebou. Už teď se těším, až Vás provedu prvním projektem, který pro Vás mám připravený.

Pokud i přesto v této technice tápete, koukněte na mé video.

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..