Návody

Something blue

Něco nového, něco starého, něco modrého….  A to modré můžete mít. 

Svatební sezóna je sice ještě daleko, ale plánovat se musí 🙂 Plánujete svatbu, nebo máte ve svém okolí nějakou budoucí nevěstu? Pak přesně pro Vás je můj dnešní návod. Uháčkujte si modrý podvazek pro štěstí. 

A pokud svatbu neplánujete a podvazek se Vám líbí, tak ho můžete využít jinak. Chcete vědět jak? Koukněte na konec článku.

Je to taková chuťovka, na zpestření dne. Stačí Vám zbytek modré příze, nejlépe něco slabého.

Potřebný materiál:

Zbytek příze modré barvy – spíše tenčí

Odpovídající velikost háčku

Kloboukovou gumu délky, odpovídající obvodu stehna (v nataženém stavu)+ rezervu na uzlíky – to aby podvazek nepadal 🙂

Význam použitých zkratek:

ŘO: řetízkové oko, oka

ŘOx-O: mezera (oblouček) vzniklá z řetízkových ok (x-číslo odpovídající počtu ŘO háčkovaných v předchozí řadě)

DS: dlouhý sloupek

PDS: polodlouhý sloupek

KS: krátký sloupek

PO: pevné oko

PRKS: přední reliéfní krátký sloupek

PRDS: přední reliefní dlouhý sloupek

pik3: pikotka ze 3 ŘO


Postup:

Uháčkujte řetízek dlouhý 14 cm a založte první značítko. Dále uháčkujte potřebný počet řetízkových ok, aby byl podvazek dostatečně dlouhý kolem stehna (počet ŘO musí být dělitelný 3+1ŘO navíc), založte druhé značítko. Dále uháčkujte ještě jednou řetízek dlouhý 14 cm. Přízi ustřhněte.

Nyní budete háčkovat jen mezi značítky.

Začnete v místě, kde máte vloženo první značítko:

Ř1: *ŘO4, vyn. 2 ŘO, KS* opakujte k druhému značítku, otočte

Ř2: ŘO2, PO do prvního ŘO4-O , (ŘO6, DS) do stejného ŘO4-O, *(DS, ŘO3, DS) do násl. ŘO4-O* opakujte do konce řady, otočte

Ř3: ŘO1, *vyn. DS, 7DS do ŘO3-O, KS do DS* opakujte do konce řady, otočte

Ř4: 1ŘO, *PRKS do 3 násl. DS, 1PRDS do násl. DS, pik3, PRKS do 3 násl. DS vyn. KS* opakujte do konce řady.

Zakončení:

pokračujte háčkování kolem boku směrem k první řadě: uháčkujte 5 KS kolem boku, další KS do prvního řetízkového oka (označeného značítkem).

Otočte práci tak, že máte obloučky dolu a nahoru směřuje první řada. Budeme háčkovat do úvodního řetízku – do obloučku, které jsme vytvořili v Ř1.

Vemte si naměřenou kloboukovou gumu, udělejte pořádný uzlík (já protočila do smyčky konec gumičky 3x a utáhla) a stejný i na druhé straně gumičky. Přichyťte si konec do značítka založeného v posledním ŘO, ke kterému jsme háčkovali celý podvazek. Pokračujte v háčkování do první řady přes gumičku PDS. Háčkujte 5 PDS do každého obloučku z řetízkových ok. V průběhu si stahujte uhačkované na gumičku, abyste mohli pohodlně háčkovat až do konce. Práce se vám na gumičce mírně nařasí. Poté co uháčkujte posledních 5PDS do posledního obloučku, povolte gumičku ze značítka a uháčkujte KS za uzlík do místa, kde máte značítko, udělejte ŘO1, KS do téhož sl. a otočte mírně práci a pokračujte v KS po boku podvazku, zároveň zazahačkujte pod tyto KS zbytek gumičky. Na boku uháčkujte 3KS a zakončete práci neviditelným spojem do 1. PRKS na začátku Ř4.

Tímto máte celý podvazek hotový. Nyní ho nablokujte, vytvarujte a tradááá na svatbu 🙂

Neplánujete svatbu, ale podvazek Vás zaujal?

smotejte jednoduše podvazek do květiny, jak je zobrazeno na fotce a můžete ji využít jako brož (našijte na brožový můstek), sponku do vlasů (našijte na sponku nebo gumičku). V tomto případě můžete vypustit vháčkovávání gumičky a spodní část jen obháčkovat.

Napadá Vás další využití? Šup se s tím sem do komentáře.

Pokud budete sdílet své fotky na sociálních sítích mimo skupinu, nezapomeňte připojit tag #daduellecrochet #somethingblue. Také můžete vytvořit projekt na Ravelry a propojit ho s návodem.

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *